Schoolgids

Afhandeling van klachten
9
9.
1

Klachten

Doregraaf valt onder Onderwijsgroep Oost-Brabant. Binnen deze organisatie is een officiële klachtenprocedure vastgesteld. Deze procedure is erop gericht om problemen eerst in onderling overleg op te lossen. In eerste instantie wordt u daarom verzocht het gesprek aan te gaan met de direct betrokkene, bijvoorbeeld de docent of coach. 

Als dit overleg niet tot een bevredigende oplossing leidt, kan de kwestie worden voorgelegd aan de leidinggevende, zoals de adjunct-directeur of directeur. Als ook dat niet voldoende uitkomst biedt, kan de klacht worden doorgezet naar het bestuur van de school. 

Daarnaast beschikt de school over een externe klachtenregeling: het reglement van de ORION Klachtencommissie Onderwijs (OKC). Deze commissie neemt een klacht in behandeling wanneer de interne procedure op schoolniveau volledig is doorlopen. 

Gaat de klacht over een situatie met betrekking tot het eindexamen, dan kunt u zich wenden tot de examencommissie. Bij klachten over de bevordering van een leerling op basis van het eindrapport, wordt de zaak besproken in de revisievergadering. 

Binnen de school zijn vertrouwenspersonen beschikbaar die u kunnen ondersteunen bij het bespreekbaar maken van uw klacht. 

De volledige klachtenprocedure is te vinden op onze website:
www.onderwijsgroepoostbrabant.nl 

Bijgewerkt op: 26 juni 2025