Rome 2022 was geweldig!

Héél vroeg in de ochtend om 02:00 uur stonden we met 42 leerlingen klaar voor vertrek. Met de bus vertrokken we naar Schiphol en voordat we het wisten stonden we in het zonovergoten Rome!

We konden niet meteen in onze huisjes, daarom zijn we eerst lekker bij het zwembad gaan liggen om uit te rusten van de reis. Later zijn we nog naar het centrum van Rome gegaan om de Spaanse trappen te bewonderen en lekker te eten.

De volgende dag waren we al vroeg op om de Engelen-burcht en het Vaticaan te bezoeken. Het was de bedoeling om via het museum de St-Pieter in te sluipen, maar daar stak een bewaker een stokje voor!

Andere dagen hebben we highlights bezocht zoals de Trevi, het Pantheon, Piazza Navona, het Colosseum en het nationaal Monument. We wilden later nog terug naar de St-Pieter, maar de rij was zo lang dat we daarvan hebben afgezien. We bezochten liever de Basilica San Paulo, wat ook erg de moeite waard was! En er was natuurlijk ook tijd om te shoppen!

Moe maar voldaan zijn we na een fantastische tijd weer thuisgkomen. Het was heel erg gezellig en ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we genoten hebben!

- Hans Sanders (Docent geschiedenis, Coördinator TG 2, 3, 4)